کابل ابزار دقیق چیست؟

یکی از انواع کابل برق کابل ابزار دقیق است. در توضیح اینکه ابزار دقیق چیست و کابل در این ابزار چه نقشی دارد می توان گفت: ابزار دقیق تجهیزات و وسایلی هستند که بر اساس کمیت مورد نظر برای اندازه گیری استفاده می شوند. این ابزار در اصل شبکه زیرساخت سیستم کنترل را در بسیاری از صنایع تشکیل می دهند و انواع مختلفی دارند. در این تجهیزات و عملگرها پس از دریافت سیگنال ها، دستگاه تغییر وضعیت می دهد و کار مشخصی را انجام می دهد.

کابل ابزار دقیق برای عبور این سیگنال ها بستر مناسبی را فراهم می کند. عوامل مختلفی برای انتخاب بهترین سیم و کابل وجود دارد که می توان به نوع تجهیزات و میزان حساسیت آنها، شرایط محیطی و جوی دستگاه و… اشاره کرد. از این کابل در صنایع مهمی مثل کارخانه ها، نیروگاه ها، پتروشیمی و پالایشگاه ها، پست های برق برای اندازه گیری و کنترل استفاده فراوانی می کنند.

این کابل یکی از مهم ترین کابل ها در زمینه کنترل و مانیتورینگ است. این کابل به دلیل ساختاری که دارد باعث جلوگیری از تداخلات و تضعیف همشنوایی می شود و در برابر تداخلات خارجی کاملا مقاوم است. وظیفه این کابل ها در صنایع مختلف بسیار مهم است و تحت هیچ عنوان نباید دچار خرابی و اتصالی شوند. به همین دلیل بازدید دوره ای و مداوم آنها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

فروش کابل ابزار دقیق

با توجه به کاربرد فراوان این کابل در صنایع مختلف شرکت های زیادی اقدام به فروش کابل ابزار دقیق می کنند. از همین رو باید انواع کابل ابزار دقیق و ویژگی هر کدام را به طور کامل بشناسیم و سپس اقدام به خرید کنیم.

این کابل ها را می توان در فضاهای باز و یا حتی به صورت دفن شده در زمین استفاده کرد. به دلیل ساختار عایق کاری شده در این کابل هیج گونه مشکلی پیش نخواهد آمد. از این کابل همچنین در سیستم های پردازش داده و کنترل فرآیند برای ارتباط بین شیرهای برقی و سیستم های دیجیتال استفاده می شود. برای انتقال داده در اتاق کنترل واحدهای صنعتی و نیروگاه ها بسیار مناسب هستند.

نکته مهم که در کابل های ابزار دقیق این است که هیچ گونه شی خارجی نمی تواند در اطلاعات اختلال ایجاد کند. این کابل ها به صورت مسلح هم موجود هستند که قابلیت استفاده در فضای باز را دارند و در برابر ضربه، کشش و فشار بسیار مقاومند.

فروش کابل ابزاردقیق
instrumentation-cable-usage
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]