معرفی سیم مفتول مسی و کاربردهای آن

سیم ها فقط برای انتقال جریان برق نیستند و از آنها برای ساخت و سازها نیز استفاده میشود. سیم مفتول مسی یکی از ابزارهایی است که در کنار استفاده به عنوان یک سیستم انتقال دهنده جریان برق، می تواند برای کارهای مختلف نیز استفاده شود. مدل های مختلفی از این نوع سیم در بازار وجود دارد که هرکدام بسته به شرایط و نوع طراحی کاملا متفاوت هستند و کاربردهای مختلفی دارند.

این نوع سیم ها از نظر سطح مقطع اندازه گیری می شوند و از مدل های کوچک برای ساخت زیورآلات تا انتقال جریان برق در ابعاد صنعتی نیز کاربرد دارند. این نوع سیم ها تفاوت زیادی با سیم افشان یا کابل افشان مسی دارند و تنها شباهت آنها در جنس هادی آنها می باشد.

 

سیم مفتول مسی چیست؟

سیم های افشان از بهم پیوستن تعداد زیادی هسته مسی به وجود می آید، اما سیم مفتول مسی از یک سیم واحد تولید شده است. این نوع سیم ها به دلیل کمبود تعداد هسته، انعطاف پذیری بسیار کمتری دارند، به همین جهت شکل دهی به آنها ثبات بیشتری دارد و در بیشتر مواقع از این محصولات برای شکل دهی استفاده می شود.

این نوع سیم ها در بازار بسیار زیاد است و از ابعاد کوچک برای تولید زیورآلات و ابعاد بزرگ آن برای کارهای برق رسانی موجود است. بهتر است برای خرید این نوع سیم و کابل از فروشگاه سیم و کابل مجاز استفاده کنید، زیرا رعایت استاندارد در طراحی این محصولات و همچنین ابعاد صحیح بخشی هادی سیم می تواند سبب راحتی کار شما شود.

✔ حتما بخوانید:  آشنایی با کابل زوجی

سیم مفتول مسی کاربردهای فراوانی دارد، اما بیشتر استفاده از آنها در آرماتور بندی و استفاده در ایجاد مقاومت در اسکلت ساختمان ها می باشد. همچنین این محصولات به دلیل کاربرد فراوانی که در ساخت و ساز زیورآلات دارند، می توانند برای ساخت محصولات مسی نیز کاربرد داشته باشند.

 

طریقه تولید سیم مفتول مسی

شرکت سینا نوین  یکی از تولیدکنندگان بزرگ سیم مفتول مسی در ایران است که با تکیه بر داشتن، مهندسان ایرانی توانسته محصولات کاملا برابر با مدلهای خارجی را تولید کند و با هزینه بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

شرکت های استاندارد این حوزه باید ابتدا ابعاد و سطح مقطع سیم تولیدی را مشخص کنند و سپس با استفاده از یک شاخه مس آنیل شده، یک هسته هادی گرد را تولید کند، بعد از این حال زمان ایجاد و ساخت روکش آن می شود. در بیشتر موارد به دلیل استفاده از این محصولات در ساخت و ساز، سعی می شود روکشی بر روی آنها نباشد، تا هزینه های ساخت آن کاهش پیدا کند، اما در مدلهای روکش دار این محصول نیز از پی وی سی استفاده می کنند که یکی از معمول ترین مواد استفاده شده در ساخت سیم ها می باشد.

بعد از تولید و ایجاد لایه های اصلی، حال بخش مرکزی سیم مفتول مسی به داخل لایه پلاستیکی انتقال داده می شود و با این روش سیم مفتول مسی تولید می شود. ساخت این نوع محصولات نیز براساس ابعاد و اندازه ای که دارند کاملا متفاوت است و استانداردهای مخصوص به خود را دارند.

✔ حتما بخوانید:  کابل هوایی چیست؟ انواع کابل های هوایی

در اصل باید سیم های مسی مفتولی کاملا یکپارچه باشند و هادی موجود در لایه سیم از هم گسسته نشود، از طرفی نیز مدل های رایج این نوع سیم افشان در بازار برای انتقال جریان برق نیست و نباید از آنها در ارسال جریان برق شهری یا کارهای عمومی استفاده کرد.

 

کاربردهای رایج سیم مفتول مسی

سیم مفتول مسی یک محصول کاملا جذاب و بسیار نازک است که در تولید زیورآلات یا وسایل خانگی کاربرد فراوانی دارد، این محصولات کیفیت بسیار بالایی دارند و به دلیل عمر طولانی از آنها برای ساخت مجسمه یا تجهیزات غیر برق نیز استفاده میشود.

بسیاری از مجسمه سازان یا معماران در حوزه ساختمانی از این نوع محصولی برای محافظت و محکم کاری نماهای خارجی استفاده می کنند و بعد از آن عملیات سفت کاری را انجام می دهند. خاصیت انعطاف پذیر این نوع سیم ها بسیار پایین است و همین موضوع باعث می شود که به خوبی شکل بگیرند و در جای خود محکم شوند. این نوع کابل به دلیل داشتن روکش های مناسب، همچنین در برابر فشار و ضربه نیز مقاوم هستند و هرچه بیشتر ضربه بخورند به دلیل کم بودن خاصیت چکش پذیری، شکل سخت تری را به خود میگیرند.

همچنین سیم مفتول مسی به عنوان یکی از موارد اولیه در بسیار از صنایع نیز کاربرد دارد و کاربرد اصلی آن در تولید سیم افشان و کابل افشان است. شرکت سینا نوین با داشتن سابقه طولانی در این حوزه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در ایران شناخته می شود که با تولید محصولات کاملا استاندارد، توانسته محصولاتی برابر با استانداردهای جهانی تولید کند.

✔ حتما بخوانید:  کاربرد و ویژگی های کلاف سیم برق

فروشگاه سینا نوین  یکی از بزرگترین و کامل ترین فروشگاه های حوزه سیم و کابل در ایران می باشد که با داشتن تیم پشتیبانی و مشاوره خود امکان خرید آسان و آنلاین را نیز به شما می دهد. این فروشگاه همچنین با داشتن سابقه بسیار طولانی در زمینه انجام پروژه های صنعتی،میتواند به کمک نمایندگی های مجاز خود در شهرستان آماده خدمت رسانی به شما نیز باشد.

یکی دیگر از کاربردهای این نوع سیم ها در تولید مدارهای الکترونیکی یا ساخت محصولات سفارشی نیز می باشد. این سیم ها به خوبی می توانند بر روی مدارهای مختلف قرار بگیرند و به دلیل داشتن سطح مقطع بسیار پایین از آنها در تولید برخی از محصولات الکترونیکی نیز استفاده میشود. در حالت کلی کاربردهای این نوع سیم بیشتر به قبل از برق کشی برمی گردد و از این محصولات در تولید انواع محصولات این حوزه استفاده میشود.

سیم مفتول مسی

اگر علاقه مند به ساخت محصولات رزین، جواهرات و مجسمه دارید، یکی از محصولاتی که حتما باید آن را تهیه کنید، سیم مفتول مسی است. این نوع محصول و حتی مدل های آلومینیومی آن در بازار به عنوان شکل دهنده و اسکلت ساز اصلی در کارهای مختلف نیز کاربرد دارد و بسیاری از مشاغل از آن به عنوان ماده اصلی استفاده می کنند و به همین دلیل است که این محصول ابعاد و اندازه کاملا دلخواهی را دارد و کاربردهای فراوان آن باعث شده است تا بتوانید محصولات این حوزه را نیز به خوبی تولید کنید.

بهتر است برای خرید و فروش سیم و کابل از فروشگاه های معتبر استفاده کنید. زیرا استفاده از یک محیط استاندارد، باعث میشود تا شما به محصولات با کیفیتی دست پیدا کنید که هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار داشته باشند.

✔ حتما بخوانید:  انواع متداول سیم برق که در خانه استفاده می شود

سینا نوین با داشتن نمایندگی های بسیار زیاد خود در مراکز استان ها و شهرستان ها و همچنین داشتن تیم پشتیبانی و مشاوره حرفه ای در هر لحظه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است تا بتوانید بهترین محصولات موجود در حوزه خود را شناسایی کنید و بهترین خرید را از نظر اصالت کالا و قیمت در اختیار داشته باشید. تمام محصولات این شرکت با ضمانت نامه اصالت کالا در اختیار مشتریان خود قرار میگیرد

و در صورت بروز هرگونه مشکل یا ابهام تیم های پشتیبانی و مشاوره این شرکت آماده خدمت رسانی به شما در طول شبانه روز هستند و فقط کافی است از فروشگاه های مجاز این شرکت یا وب سایت رسمی آن محصولات خود را انتخاب و خریداری کنید تا مشاوران ما با سرعت هرچه تمام با شما تماس گرفته و بهترین امکانات را در اختیار شما قرار دهد تا یک خرید مناسب و استاندارد را داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]