کابل ابزار دقیق، ویژگی های برجسته کابل ابزار دقیق:

1 کابل ابزار دقیق، ویژگی های برجسته کابل ابزار دقیق:
2 کابل های ابزار دقیق در چه محیط هایی کاربرد دارند؟
3 اهمیت استفاده از کابل ابزار دقیق در صنعت برق

4 انواع کابل های ابزار دقیق کدام اند؟

4.1 کابل ضد آتش و ویژگی بارز این کابل:
4.2 کابل فرمان و کاربردهای کابل فرمان:
4.3 کابل نظامی و مکان های بهره بری از این کابل:

5 ساختار کابل ابزار دقیق استاندارد

5.1 جنس هادی
5.2 جنس عایق
5.3 جنس شیلد یا ذره
6 شرایط محیطی استفاده از کابل ابزار دقیق
7 شرکت سیم و کابل سینا نوین  کدام نوع از کابل های ابزار دقیق را تولید میکند؟

کابل ابزار دقیق گروهی از کابل ها با قابلیت سنجش فرآیندهای کنترلی و پردازش سیستم های داده می باشد و همچنین جریان برق را در محدوده ولتاژهای پایین به سیستم های مصرفی گوناگون سوق می دهد.کابل های ابزار دقیق عملکرد صحیحی در مواجهه با تداخلات الکتریکی و تأثیرپذیری از سیگنال های کابل های محیط اطراف،دارد.مقاومت بالای کابل های ابزار دقیق موجب بهره گیری در امور خطیرصنعتی همچون نصب در اتاقک های کنترلی و نیروگاه ها می شود که وجود کابل های ابزار دقیق جهت پیشروی صحیح امور، ضروری می باشد. میان کابل های ابزار دقیق و کابل های قدرت تفاوت اساسی وجود دارد که این تفاوت بیشتر شامل بخش های ساختاری و ظاهری کابل ها می باشد.از جمله تفاوت های ساختاری تعداد رشته ها و قطر رشته های به کاربرده شده در کابل ها می باشد که در کابل های ابزار دقیق با افزایش تعداد رشته ها،قطر رشته ها کاهش می یابد و در کابل های قدرت بالعکس می باشد.

کابل های ابزار دقیق در چه محیط هایی کاربرد دارند؟

شرکت سیم و کابل سینا نوین  کابل های کنترل و ابزار دقیق را همانند سایر کابل های موجود،با تبعیت از استانداردها طراحی و تولید می کند و در هر مرحله از ساخت کابل از موادی استفاده می شود که متناسب با شرایط مصرف کابل در محیط می باشد و پس از ساخت در بازارهای سراسر کشور و در بازارهای خارج از کشور از طریق صادرات عرضه می شود.در دنیای پیشرفته و صنعتی امروز در تمامی امور و تکنولوژی از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و امور امنیتی و نظامی از کابل های ابزار دقیق جهت کنترل و سنجش پارامترهای کنترل جریان و اندازه گیری،استفاده می شود.کابل های ابزار دقیق مجهز به ابزار و متریالی  در جهت افزایش مقاومت هستند که هنگام مواجهه با آتش و سایش های مکرر و در محیط های مرطوب توانایی کابل ها پدیدار می شود. براساس قابلیت های ذکر شده،این کابل ها در محیط های مختلفی همانند زیرخاک،محیط روباز و فضای داخلی ساختمان ها و کانال ها نصب می شود و همچنین مناسب به کارگیری در محیط هایی که خطر استعمال با مواد شیمیایی  و روغن وجود دارد. نکته کلیدی در نصب این کابل ها رعایت فاصله کابل های ابزار دقیق باکابل های برقی می باشد.سیم و کابل سینا نوین نامی آشنا درحوزه تولید انواع کابل های ابزار دقیق می باشد که دارای سابقه ای درخشان در تولید محصولات با کیفیت با طول عمر بالا در صنعت برق و الکترونیک می باشد.

اهمیت استفاده از کابل ابزار دقیق در صنعت برق

آشنایی با انواع سیم و کابل ابزار دقیق موجود در صنعت برق خالی از لطف نیست. ده‌ ها مدل سیم و کابل در این صنعت تولید و استفاده می‌شوند. هریک از این کابل‌ ها وابسته به نوع نیاز شما، کاربردی هستند. کابل ابزار دقیق ازجمله کابل‌ های کاربردی و پراستفاده در صنعت برق است. اغلب از این کابل برای برق‌ رسانی به سیستم‌ های پردازش داده، دستگاه‌ های حس‌ گر، موتور های الکتریکی، دستگاه‌ های صنعتی مانند خطوط تولید کارخانه اتومبیل‌ سازی و برقراری ارتباط امن و مؤثر بین انواع رایانه‌ های صنعتی استفاده می‌شود.

کابل ابزار دقیق استاندارد باید دارای ویژگی‌ هایی باشد تا استفاده از آن بدون مشکل و با بهره‌ وری بالا امکان‌پذیر باشد. انواع این کابل‌ های پرکاربرد در بازار وجود دارند که با توجه به شرایط پروژه خود می‌توانید از آن‌ ها استفاده کنید. ما در زندگی خود هرروز به‌ طور غیر مستقیم از انواع کابل ابزار دقیق استفاده می‌کنیم؛ زیرا این کابل‌ ها نقش مهمی را در زیرساخت‌ های سیستم‌ های برقی ایفا می‌کنند که البته دور از چشمان ما هستند. آشنایی با ویژگی‌ های فنی و ظاهری این کابل‌ ها می‌تواند به درک اهمیت آن‌ ها در زندگی ما کمک بیشتری کند.

انواع کابل های ابزار دقیق کدام اند؟

کابل های ابزار دقیق در بازارهای فروش در انواع مختلف و مدل های گوناکونی موجود می باشند و ارزش بالایی را درعملکرد سیستم های صنعتی دارند،در این قسمت مقاله برای دسترسی به اطلاعات درست برای همراهان عزیز به معرفی این کابل ها می پردازیم

کابل ضد آتش و ویژگی بارز این کابل:

نام کابل ضد آتش یا کابل مقاوم در برابر حریق یا کابل نسوز به نوعی از کابل های ابزار دقیق اطلاق میشود که دارای ویژگی بارز مقاومت حرارتی می باشند،این کابل با این ویژگی می تواند دمای مشخصی را در مواجهه با حادثه آتش سوزی در مدت زمان مشخص متحمل می شوند. با توجه به ویژگی انحصاری کابل های ضد آتش، نوعی ماده را در ساختار این کابل ها بکار می برند که مقاومت حرارتی این کابل ها را چندبرابر می کند و این ماده، سیلیکون رابر نامیده می شود که ویژگی شاخص عایق سازی در مقابل آتش سوزی را دارد. در زمان وقوع آتش سوزی در صنایع حساس کابل ضد آتش توانایی تحمل حرارت بالا را برای مدت زمان تقریبی سه ساعت دارد و از متوقف شدن امور و اختلالات سیستم جلوگیری می کند. فروش کابل های ضدآتش براساس کاربرد مطلوب،در بازارهای عرضه بسیار رایج می باشد.فروش کابل ابزار دقیق مقاوم در برابر حرارت در مجتمع صنایع سیم و کابل سینا نوین انجام می‌شود.

 

کابل فرمان و کاربردهای کابل فرمان:

کابلی با ویژگی های مطلوب جهت افزایش میزان دقت عملکرد در سیستم ها می باشد که مطابق طراحی در سطح مقطع و سایز های کوچک تولید شده و مصرف بسیار گسترده ای دارند.کابل های فرمان دو دسته کلی را شامل میشوند و هر دسته ویژگی های مخصوص خود را دارد و در شرایط محیطی سازگار با ویژگی های هر دسته استفاده می شوند.کابل های فرمان ساختاری مناسب برای ارسال کردن و دریافت کردن سیگنال های کنترل،اندازه گیری کمیت ها و کنترل کار سیستم ها می باشند.از مهم ترین فضاهای کاربرد کابل فرمان کابل کشی در آب،سیستم های محافظتی و کابل های کانالی می باشد.با وجود سازگاری ها و ویژگی های ساختاری عملکرد صحیح کابل فرمان در انواع محیط با شرایط پیچیده ممکن می باشد.

کابل نظامی و مکان های بهره بری از این کابل:

از این کابل در مکان هایی که احتمال وقوع انفجار وجود دارد همانند پتروشیمی،گاز،نفت و…استفاده می شود.

ساختار کابل ابزار دقیق استاندارد

کابل کنترل و ابزار دقیق دارای ویژگی‌ های بارزی است که آن را از سایر کابل‌ های موجود در بازار متفاوت می‌کند. فروش انواع کابل ابزار دقیق در فروشگاه‌ های اینترنتی نیز انجام می‌شود؛ تنها زمانی می‌ توانید یک خرید مطمئن داشته باشید که اطلاعات کاملی در مورد ساختار این محصول داشته باشد.

جنس هادی

هادی یکی از بخش‌ های اساسی هر کابلی است که مستقیماً وظیفه انتقال الکتریسیته را بر عهده دارد. در کابل‌ های موسوم به ابزار دقیق از هادی‌ های گوناگونی استفاده می‌شود که در صدر آن‌ ها مس و سپس آلومینیوم قرار دارند. اینکه کدام عایق مناسب‌ تر است، بسته به نوع فعالیت شما در حوزه برق دارد.

ما در مقاله های قبلی درباره کابل قدرت دو رشته ای با هادی مسی و آلومینیومی توضیح دادیم به این صفحه سر بزنید.

جنس عایق

PVC یک پلیمر بسیار کاربردی و معروف در صنعت برق است. این ماده به خاطر ساختاری که دارد می‌تواند عایق بسیار ایدئالی برای انواع کابل ابزار دقیق باشد. کیفیت PVC استفاده‌شده در این کابل‌ ها متناسب با شرایطی است که کابل باید در آن قرار بگیرد. برای مثال ویژگی روکش و عایق این کابل‌ها در حالت استفاده ثابت با غیرثابت متفاوت خواهد بود. از دیگر مواد مورد استفاده در عایق این سیم‌ ها می‌توان به HFFR و PE اشاره کرد.

در ساخت کابل کنترل و ابزار دقیق، استفاده از ورقه آلومینیومی بین روکش و سیم‌ ها رایج است.

جنس شیلد یا ذره

فروش کابل ابزار دقیق شیلد دار که جزء انواع کابل‌ های ابزار دقیق است، توسط فروشگاه‌ های سنتی و آنلاین انجام می‌شود. این ذره در لایه‌ های میانی قرار می‌گیرد و نقش بسزایی در افزایش مقاومت و کارایی بهتر کابل ایفا می‌کند. جنس این ذره معمولاً از نوار فولادی دوبل، استیل گالوانیزه یا نوعی بافت دیگر از فولاد است.

اگر به دنبال فروش کابل ابزار دقیق شیلد دار هستید میتوانی از مجموعه سیم و کابل سینا نوین تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه : کابل های نصب ثابت سبک

شرایط محیطی استفاده از کابل ابزار دقیق

کابل‌ های کنترل و ابزار دقیق با استاندارد های مختلفی تولید می‌شوند که هر یک برای شرایط خاصی کاربرد دارند. این کابل‌ ها در صنایع حساسی نظیر گاز، پتروشیمی و نفت، در نیروگاه‌ ها و همچنین در ارتباط با دستگاه‌ های حساسی استفاده می‌شوند؛ بنابراین تولید کننده کابل ابزار دقیق استاندارد های سطح بالایی را در تولید این کابل‌ ها در نظر می‌گیرد.

از این کابل‌ ها می‌توان به‌صورت فنی در زیر زمین، محیط‌ های روباز، فضای داخلی سرپوشیده ساختمان‌ ها و کانال‌ ها استفاده کرد. در محیط‌ هایی که خطر تماس با مواد شیمیایی و روغن نیز وجود داشته باشد هم این کابل‌ ها گزینه مناسبی هستند.

 

شرکت سیم و کابل سینا نوین کدام نوع از کابل های ابزار دقیق را تولید میکند؟

 

شرکت سیم و کابل سینا نوین  یکی از برترین برندهای تولیدکنندگان کابل ابزاردقیق زره دار در میان شرکت های نامی سیم و کابل کشور می باشد.کابل ابزار دقیق در اتاق های کنترل دستگاه های صنعتی و پست های برق جهت انتقال سیگنال های آنالوگ و سیگنال های دیجیتال استفاده می شود، سیگنال ها بین دستگاه ها رفت وآمد میکنند تا اطلاعات را منتقل کنند،این کابل ها ساختار ویژه و متناسب با کاربرد دارند. هادی کابل های زره دار از فلز مس آنیل شده می باشدکه از هر سه نوع رشته مفتولی،نیمه افشان و افشان درساختارهادی مسی استفاده می شود،جنس عایق مورد استفاده در این کابل ها ترکیبی از پلاستیک های عایق از پلی وینیل کلراید و پلی اتیلن و پلی اتیلن کراسلینک می باشد،عایق را به صورت رنگ بندی ها و یا با شماره گذاری میتوان تشخیص داد و یک لایه روکش نهایی که ترکیبی از پلاستیک های عایق پلی وینیل کلراید ویک نوع روکش پلاستیکی که در مقابل آتش و گرما مقاومت بالایی دارد استفاده می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]