خرید کابل مسی مفتولی در انواع مختلف و با کیفیت

مدت‌ها است که کابل های برق نقش بسیار مهمی را در زندگی انسان‌ها برعهده گرفته‌اند. کابل های برق انواع مختلفی دارند و هر یک از آن‌ها دارای مزیت‌ها و کاربردهایی هستند که باعث متمایز شدنشان از یکدیگر شده است. کابل مسی مفتولی از برند معتبر سیم و کابل سیمکان، با کیفیت بی نظیر خود بهترین انتخاب برای شما می باشد.

کابل مسی مفتولی چیست؟

کابل مفتولی به کابلی می‌گویند که  از یک هادی تک سیمی (هادی تک رشته یا تک مفتولی) از جنس مس ساخته شده است. با اینکه این مدل کابل از یک رشته ساخته ‌شده، اما از ضخامت خوبی برخوردار بوده و انعطاف زیادی ندارد. ازاین‌رو به این مدل کابل، کابل خشک نیز می‌گویند. توجه کنید که بر خلاف تصور عموم مردم که گمان می‌کنند این کابل اصلاً قابلیت خم ‌شدن ندارد، باید بیان نمود که انعطاف‌پذیری کمی دارد و این ویژگی به مواردی وابسته است.

میزان انعطاف‌پذیری این کابل به مواردی همچون ضخامت یا نازکی، استحکام مفتول و کاربری آن بستگی دارد. به‌طورمعمول بسیاری از نمونه‌های این کابل ثابت و خشک هستند و برخی از نمونه‌های آن مقداری منعطف است. کابل های مفتولی که قطر هادی و عایق آن‌ها بزرگتر است، نرمی و انعطاف آن‌ها کمتر است؛ در مقابل کابل هایی که قطر هادی و عایق کمتری دارند، مقداری منعطف‌ هستند. درواقع بیشتر از آنکه به انعطاف این مدل کابل توجه شود، به استحکام و دوام آن توجه شده است.

کابل مسی مفتولی مزیت‌های بسیاری دارد و به همین دلیل محبوبیت زیادی کسب کرده است. این نوع کابل به علت نحوه ساخت و نوع مفتول قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. مقاومت در برابر ساییدگی و مقاومت در برابر رطوبت و کپک زدن دو مورد دیگر از مزیت‌های این کابل هستند.

در صورت گالوانیزه‌ شدن، این کابل در برابر زنگ‌زدگی مقاوم می‌شود. شما می‌توانید از این نوع کابل در متراژ مسافت‌های طولانی استفاده کنید‌. در صورت نگهداری مناسب و صحیح طول عمر این محصول بسیار زیاد است.

انواع کابل مفتولی

پس از آشنایی با کابل مسی مفتولی خوب است که با انواع آن نیز آشنا شویم. این کابل از لحاظ ولتاژ و وزن به دو دسته تقسیم می‌شود.

1.  دسته‌بندی کابل مسی مفتولی بر اساس ولتاژ نامی

این مدل کابل از لحاظ ولتاژ به دو دسته کابل با ولتاژ 300/500 ولت و 450/750 ولت تقسیم می‌شود. هر کدام از این دو کابل شامل سطح مقطع 0.5، 0.75 و 1 هستند و همچنین در ولتاژ بیشتر تا سطح مقطع 1 میلی‌متر نیز می‌رسند.

2.   دسته‌بندی کابل مسی مفتولی بر اساس وزن

به‌طوری‌که در این دسته‌بندی دو نوع کابل سبک و کابل سنگین قرار می‌گیرند. کابل های مفتولی سبک دارای سطح ولتاژ کمتری هستند و به دلیل وزن کمتری که دارند، معمولاً در مصارف صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کابل های مفتولی سنگین در مقابل کابل های سبک هستند و به علت وزن بیشتری که دارند به شکل دفنی و زیرزمینی به کار می‌روند. قابل‌ذکر است که این مدل از کابل های مفتولی، ولتاژ بیشتری از برق را پشتیبانی می‌کنند.

چگونه استاندارد بودن کابل مفتولی را تشخیص دهیم؟

این کابل نیز همچون سایر محصولات موجود در بازار به‌صورت اصل و اورجینال همچنین تقلبی و غیراستاندارد به فروش می‌رسد. اولین روش تشخیص استاندارد بودن این کابل، توجه به نحوه قرار گرفتن هادی درون کابل است. در هنگام خرید کایب مفتولی توجه کنید که رشته سیم مفتول دقیقاً در مرکز کابل قرار گرفته باشد.

سطح واقعی استاندارد یکی دیگر از روش‌های تشخیص کابل مفتولی اصل است. منظور از سطح واقعی استاندارد این است که کابل برخلاف تعریفاتی که از آن می‌شود، برای انتقال نیروی برق توانایی کمتری داشته باشد. زمانی که توان کابل برای انتقال نیروی برق کم باشد، داغ می‌شود و این موضوع سبب کاهش کیفیت و عملکرد آن خواهد شد. توجه کنید که حرارت و گرمای زیاد کابل موجب از بین رفتن عایق و روکش آن نیز می‌شود.

برای تشخیص استاندارد بودن کابل، می‌توانید به غلاف آن نیز توجه کنید. درواقع میزان ضخامت غلاف باید در تمام بخش‌های کابل به طور یکنواخت و یک‌اندازه باشد. سطح کابل نیز نباید برجستگی و یا فرورفتگی داشته باشد. نوع مفتول نیز می‌تواند به شما برای بررسی استاندارد بودن کابل کمک کند. توجه کنید که رنگ مفتول مسی باید روشن و فاقد اثر اکسیدی باشد.

تفاوت کابل مفتولی با کابل افشان در چیست؟

کابل ها در دو نوع مفتولی و افشان تولید می‌شوند. تفاوت این دو کابل در انعطاف‌پذیری، مقاومت اهمی، مقاومت در برابر خوردگی، نوع کاربری و هزینه تولید و قیمت آن‌ها است. ساختار رشته‌ای کابل افشان موجب شده تا انعطاف‌پذیری بیشتری در مقایسه با کابل مفتولی داشته باشد. کابل مفتولی مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد و هزینه تولید آن کمتر است. قیمت کابل مفتولی نیز بسیار مناسب‌تر از کابل افشان است.

کابل مناسب برای انتقال نیروی برق را از کجا تهیه کنیم؟

شما عزیزان می‌توانید کابل مسی مفتولی را به‌صورت کاملاً استاندارد از مجموعه فروشگاهی ساتم الکتریک  خریداری نمایید. این مجموعه به طور تخصصی در حوزه سیم و کابل فعالیت می‌کند و سابقه درخشانی در این صنعت دارد. تیم پشتیبانی ما در مراحل قبل خرید و پس از آن همراه شما خواهند بود. ما تمام تلاش خود را می‌کند تا محصولاتی باکیفیت و با قیمتی مناسب به شما عزیزان ارائه کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]