مقاله توسط ستاره تجلی

کابل زره دار (کابل ارموردار) چیست؟ انواع کابل زره دار

کابل زره دار یا کابل ارموردار

یکی از انواع کابل‌های جوشکاری که کاربرد زیادی دارد، کابل زره دار یا ارموردار (کابل مسلح) می‌باشد. در ساختار و اجزای تشکیل‌دهنده این کابل، لایه‌ای وجود دارد که دلیلی بر استحکام مکانیکی بالای آن است. از این رو آن را کابل زره پوش یا زره‌دار می‌نامند. این لایه به صورت نوار یا مفتولی از فولاد، آلومینیوم و غیره است.
بسیار ضرورت دارد که از کابل مورد استفاده خود مطمئن باشید تا هنگام انتقال به صورت یکپارچه فعالیت کنند. در ادامه به بررسی این مدل کابل می‌پردازیم که چه کاربردی دارد و انواع آن چیست؟

انواع کابل زره دار

انواع کابل زره دار

کابل‌های برق، فرمان و کابل‌های مخابراتی را می‌توان به صورت کابل زره دار (ارموردار) آماده کرد. انواع کابل برق آرموردار را در زیر اشاره کرده‌ایم.
کابل چند رشتهای با زره از جنس فولاد : STA و SWA
کابل تک رشته‌ای با زره آلومینیومی : ATA وAWA
کابل فشار متوسط با زره نواری : NA2XSYBY، NA2XSEYBY، N2XSYBY، NA2XSEYBY
کابل فشار متوسط با زره سیمی : N2XSEYRY، NA@XSYRY، N2XSYRY، NA2XSEYRY
کابل‌های فشار ضعیف با زره نواری : NYBY و N2XBY
کابل‌های فشار ضعیف با زره مفتولی : NYRY و N2XRY

کاربرد کابل زره دار (ارموردار)

کابل زره دار

با توجه به تمام اطلاعاتی که تا الان راجع به کابل زره‌دار می‌دانیم، کابل ارموردار قابلیت نصب در یک محیط پر از احتمال آسیب دیدن را دارد. این کابل در برابر فشارهای مکانیکی و ضرب‌دیدگی بسیار مقاوم است. در محیط‌های مرطوب، روغنی نیز می‌توان از این کابل‌ها استفاده کرد. با تمام این تفاسیر، این سیم و کابل‌ها در داکت‌ها و نگهدارنده‌ها نگه‌داری می‌شوند و باز هم نیاز به محافظت مکانیکی دارند. در نهایت هدف از اضافه کردن زره به انواع کابل‌ها، افزایش سطح مقاومت فشاری و طول عمر مفید می‌باشد.

مزایای کابل زره دار

کابل‎‌های مسطح از عناصر داخلی کابل محافطت می‌کند. ضریب نفوذپذیری بالایی دارد و به همین دلیل راهی با اطمینان برای انتقال هستند. از ایجاد اخلال توسط عوامل مزاحم جلوگیری می‌کند. تحت تاثیر تداخل ساطع شده از کابل‌ها و دستگاه‌های مجاورقرار نمی‌گیرد.

خرید انواع کابل زره دار سیمیا

انواع کابل‌های زره‌دار سیمیا، از مرغوب‌ترین کابل‌های موجود در بازار هستند که می‌توانید آن‌ها را با بهترین قیمت، از سینا نوینسینا، نمایندگی رسمی کابل سیمیا، تهیه کنید.

کابل سرب دار

اگر قصد خرید کابل سرب دار را دارید همین حالا با سینا نوین به عنوان بزرگترین مرکز پخش کابل سربدار با قیمت مناسب تماس بگیرید . فروش کابل سرب دار با بهترین کیفیت از خدمات تخصصی این مجموعه میباشد .

کابل آرموردار

خرید کابل آرموردار ، فروش کابل آرموردار با بهترین قیمت و پخش کابل آرموردار بصورت کلی و جزئی به سراسر کشور از خدمات اصلی شرکت سینا نوین  است . در ادامه معرفی کابل آرموردار و ویژگی های آنرا توضیح خواهیم داد . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

کابل زره دار چیست ؟

کابل زره دار یا کابل آرموردار نوعی از کابل های فشار ضعیف میباشند که قدرت رسانایی بسیار بالایی دارند . در کابل زره دار یا آرموردار در برق فشار ضعیف از مس مفتول به عنوان رسانا یا هادی استفاده میشود . در برق فشار قوی نیز از آلومینیوم به عنوان رسانا در آن استفاده میشود .

بیشترین استفاده کابل زره دار

در بازار جهانی کابل زره دار یا کابل آرموردار را با عنوان اختصاری SWA استفاده میکنند . بیشترین استفاده از کابل زره دار برای فشار بالای یک کیلو ولت در زیر زمین است .

در کابل زره دار از عایق PVC استفاده میشود . استفاده از آن باعث مقاومت در برابر آب و خواص الکتریکی بهتر میشود . در کابل های زره دار یا کابل آرموردار از یک لایه زره استفاده میشود . این لایه در برابر فشار زمین و ضربات احتمالی از کابل محافظت میکند .

پخش کابل زره دار

شرکت سینا نوین به عنوان بزرگترین مرکز تخصصی پخش کابل زره دار در تهران و بزرگترین پخش کننده کابل زره دار در لاله زار ، همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین قیمت و کیفیت در فروش کابل زره دار ، از سایر رقبای خود در این بازار پیشی گرفته و در این زمینه در تاریخچه سابقه کاری خود موفق نیز بوده است . مرکز تخصصی پخش انواع کابل زره دار در لاله زار را با نام سینا نوین میشناسند و شما برای خرید با بهترین قیمت و بهترین کیفیت میتوانید با ما تماس بگیرید .

قیمت کابل زره دار

به دلیل تغییرات قیمت مس ، آلومینیوم و سایر فلزات مرتبط با تولید کابل زره دار ، قبل از هرگونه اقدام به خرید ، میتوانید بهترین قیمت کابل زره دار را از مرکز پخش کابل سینا نوین استعلام نمایید . سینا نوین انواع کابل زره دار را به سراسر ایران ارسال خواهد کرد .

 

ساختار کابل زره دار

رسانا یا هادی کابل زره دار

در کابل زره دار فشار ضعیف فلز رسانای آن مس مفتول است ولی در کابل زره دار فشار قوی از آلومینیوم به عنوان رسانای کابل زره دار استفاده میکنند .

عایق کابل زره دار

در انواع کابل ها از پی وی سی به عنوان عایق استفاده میشود ولی در کابل زره دار به دلیل مقاومت در برابر آب و همچنین خاصیت های بهتر الکتریکی از عایق XLPE نیز استفاده میکنند .

لایه زیرین کابل زره دار

در تولید کابل زره دار به عنوان مرز بین لایه داخلی و بیرونی از یک محافظ استفاده میکنند که از جنس پلی وینیل کلرید است .

زره یا محافظ

در کابل زره دار تک رشته‌ای از آلومینیوم برای لایه محافظ و در کابل زره دار چند رشته ای از استیل برای لایه محافظ استفاده میکنند . لایه محافظ کابل زره دار موجب مقاومت و دوام در زمین میشود .

انواع کابل زره دار

کابل زره دار NYRY

کابل زره دار N2XYRY

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]