کابل سرب دار و زره دار

کابل سربدار

کابل سرب دار و زره دار

کابل های سرب دار و زره دار ، در جدول اختصار جهانی این نوع کابل ها را به طور خلاصه با سه حرف SWA میشناسند که مختصرشده کلمات STEEL WIRE ARMOURDE میباشد. بیشتر مصارف این کابل ها در سیستم های انتقال برق زمینی از 1 کیلو ولت به بالا است.

ساختار این نوع کابل ها به شرح زیر میباشد:

هادی: هادی این کابل ها در سیستم برق فشار ضعیف بیشتر به صورت هادی مس مفتول و در انتقال های فشار قوی به صورت آلومینیوم نیز میباشد.

عایق: میتواند مانند اکثر کابل ها به صورت پی وی سی باشد اما به دلیل بالا بودن مقاومت در برابر آب و خواص بهتر الکتریکی از عایق XLPE استفاده میشود.

لایه زیرین: استفاده از پلی وینیل کلرید یک لایه ی مرز محافظ بین لایه ی درونی و بیرونی کابل ایجاد میکند.

زره کابل: زره ی این کابل ها لایه محافظی است که کابلی که در زمین است را از فشار حفظ میکند. البته این نوع حفاظ در کابل های چند رشته به صورت استیل و در کابل های تک رشته از جنس آلومینیوم میباشد.

غلاف سربی: نوعی لایه از سرب است که روی عایق اولیه کابل قرار میگیرد و در لایه بعدی زره قرار میگیرد.یک لایه همیشه این دو را از هم جدا میکند.

 

کابل سرب و زره دار

نکته ای در مورد کابل های سرب دار وجود دارد این است که اکثر کابل های سرب و زره دار در مناطقی بسیار حساس استفاده میشود و کار کردن با این کابل ها به دلیل وجود سرب خطرات زیادی دارد. این نوع کابل ها نوع خوبی از انتقال دهنده برق به شمار میروند.

 

اختصار این کابل ها به شرح زیر در جدول جهانی میباشد:

NYRY: کابل زره دار

N2XYRY: کابل زره دار با عایق XLPE

NYKY: کابل سرب دار

NYKYRY:کابل سرب و زره دار

N2XYK:کابل سرب دار با عایق XLPE

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]