کابل افشان 1.5×3

مشخصات فنی محصول
تعداد رشته 3 رشته
سطح مقطع 1.5
واحد حلقه
متراژ 100 متر

مشخصات کلی

 

 

درحال حاضر شرکت های بسیاری در صنعت سیم و کابل کشور مشغول فعالیت هستند.شرکت سیم و کابل ساتم الکتریک توانسته است با بهره گیری و بکارگیری شیوه های جدید، تولیدات بسیار با کیفیت داشته باشد. یکی از تولیدات نت کابل، کابل افشان 1.5×3 می باشد. این کابل افشان در خطوط بسیار مجهز به ماشین آلات و تکنولوژی روز و با نظارت و توانمندی مهندسین و کارشناسان باتجربه تولید و به بازار عرضه می شود. در واقع کابل افشان 1.5×3 یکی از تولیدات کاربردی صنعت سیم و کابل می باشد. قیمت کابل افشان 1.5×3 با توجه به کیفیت بالای تولید آن توسط سینا نوین بسیار ارزنده می باشد.

کابل افشان دسته ای از انواع کابل است که در موارد روزمره بسیار با ان سروکار داریم و در سیم کشی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. کابل افشان در واقع به دلیل استفاده فراوان انواع بسیار مختلفی دارند که آن ها را با دو معیار تعداد رشته و همچنین سطح مقطع آن مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرند. در مطلب زیر درباره کابل های افشان سه رشته و یک نوع از انواع این کابل ها توضیحاتی ارائه خواهد شد.

ویژگی های کابل افشان 1.5×3

ویزگی های کابل افشان 1.5*3

کابل های افشان سه رشته، دارای سه رشته سیم هستند. کابل افشان 1.5×3 حاوی سه رشته سیم با روکش PVC است، که به طور معمول در آن سیم قرمز به عنوان فاز، سیم آبی نشان دهنده نول می باشد و سیم دیگر آن، سیم ارت یا همان اتصال به زمین می باشد. این کابل رسانای ارت در صورت بروز خطا مسیری را برای جریان یافتن به زمین فراهم می کند. کابل افشان 1.5×3 به دلیل استفاده از روکش خاص در تولیدش خاصیت انعطاف پذیری بالایی دارد و به اشکال متنوعی قابل استفاده می باشد، مخصوصا در محل هایی با وسعت اندک که نیاز به خمیدگی زیاد است. این کابل معمولا جعبه فیوز را به پریزهای برق متصل می کند و برق را به وسایلی که به مدار وصل هستند منتقل می کند.

از این نوع کابل ها برای اتصال وسایلی مانند لامپ یا کابل های کششی به پریزهای برق استفاده می شود. هریک از هسته ها و رشته های فاز، نول و ارت با لایه ای از PVC عایق بندی شده اند. پس در هر سه رشته توسط یک لایه PVC  خارجی معروف به غلاف احاطه شده اند.

همانطور که قبلا نیز گفته شده است. کابل افشان 1.5×3 نوعی از کابل افشان است که قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و جنس مغزی یا همان رسانای آن از مس می باشد. کابل های افشان در انواع مختلف با تعداد رشته های متفاوت طراحی، تولید و توزیع می گردند. رشته سیم های داخلی هر کابل افشان می تواند عددی بین دو تا هفت رشته نیز باشد. هرچه رشته های داخلی کابل بیشتر باشد، قطر کابل بیشتر خواهد بود.

 ساختار کابل افشان 1.5×3

ساختار کابل افشان 1.5*3

از سه رشته سیم داخل کابل افشان 1.5×3 یکی مربوط به بخش فاز، یکی مربوط به بخش نول و دیگری سیم ارت یا اتصال زمین می باشد و برای این، عایقی از جنس PVC به ضخامت 0.7 میلی متر پوشیده شده است و همچنین غلاف مشکی دیگری باز هم از جنس PVC به ضخامت 0.9 میلی متر بر روی آن قرار گرفته است. مابین این دو پوشش از نوعی پودر استفاده می شود که باعث بالا رفتن قابلیت انعطاف پذیری و جابه جایی آن می شود. بدین شکل، اصطکاک کابل را هم کاهش می دهد. هرکدام از این رشته سیم استفاده شده در ساختار کابل افشان 1.5×3 از 30 یا 31 رشته مفتول مس تشکیل شده اند و قطری معادل با 0.25 میلی متر دارند. به طور میانگین مجموع قطر خارجی این نوع کابل 8.3 میلی متر می باشد و می توانند حداکثر جریان مجاز 19 آمپر را از خود عبور دهند و از این نوع کابل می توان در لوله کشی ساختمانی، کانال های برق، کارگاه ها، برای راه اندازی لوازم برقی و سایر موارد مشابه بهره برد.

سطح مقطع کابل افشان 1.5×3 نت کابل 10 میلی متر مربع است. عایقی که روی کابل کشیده شده است از جنس PVC است که ضخامتی 0.8 میلیمتری را ایجاد می کند. کابل افشان 1.5×3 نت کابل در ساختمان های مسکونی و اداری، همین طور در محیط های صنعتی و در فواصل کوتاه کاربرد دارد. قیمت کابل افشان 1.5×3 نت کابل براساس قیمت روز محاسبه می شود، تعداد رشته های موجود در کابل بر قیمت آن اثرگذار است. همچنین جنس روکش کابل افشان 1.5×3 و مواد اولیه مصرفی براساس مرغوبیتشان بر قیمت تاثیر خواهند داشت. همانطور که میدانید ولتاژ مجاز برای کابل افشان در این سایز حدودا 300 تا 500 ولت است. این کابل توانایی حمل جریان را در دمای منفی 30 تا مثبت 70 دارد. تمامی کابل های افشان براساس استانداردهای از پیش تعیین شده جهانی و ملی تولید و عرضه می شوند.

قیمت کابل افشان 1.5×3

قیمت کابل افشان 1.5*3

کابل های سینا نوین  مطابق با استانداردهای ملی و جهانی تولید و عرضه می شود. تولیدات سینا نوین  زیر نظر کارشناسان با سابقه انجام می شود. خرید محصولات ساتم الکتریک به آسانی از سایت امکان پذیر می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]