کابل قابل انعطاف یا کابل انعطاف پذیر از دو یا چند سیم تک رشته افشان تشکیل شده که هادی آن از جنس فلز مس و کلاس 5 بوده و عایق به کار رفته در آن پی وی سی از نوع d و با روکش پی وی سی از نوع st5 است.

سیم های افشان /
کابل های افشان /

اصولا عایق سیم ها در کابل های سبک از نوع پلیمر pvc/d و در کابل های قدرت از نوع پلیمر pvc/a می باشد.

کابل افشان در انواع مختلف از جمله کابل فشار ضعیف ، قدرت ، ارت ، کنترل ، کابل کولری و … تولید می شود , این کابل ها به دلیل انعطاف پذیری بالا ، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند , از این نوع کابل اغلب در مکان هایی که نیاز به پیچش و انعطاف زیادی وجود دارد ، استفاده می شود.

استاندارد های کابل های افشان :

کابل افشان : IEC 60227-5 و ISIRI 607-5

کابل مفتولی سبک : IEC 60227-4 و ISIRI 607-4

کابل قدرت : IEC 60502-1 و ISIRI 3569-1

کابل فشار ضعیف یا کابل سبک

از کابل های سبک به عنوان کابل های ورودی و رابط در وسایل برقی ، لوازم منزل ، ماشین آلات و بسیاری از تجهیزات الکتریکی استفاده می شود

از کابل های قدرت در فضاهای خارجی ، پست های انتقال برق ، درون آب ، زیر خاک ، داخل ساختمان و کانال های کابل کشی ، نیروگاه ها و مکان هایی که احتمال صدمات مکانیکی به کابل وجود ندارد استفاده می شود

تفاوت کابل افشان با کابل مفتولی (نیمه افشان)

کابل مفتول

کابل های مفتول کابل هایی هستند که در ساختار آنها از چند رشته سیم مفتول به هم پیچیده تشکیل شده اند که کمترین انعطاف پذیری را دارند ولی هدایت جریان برق از آنها به خوبی صورت می گیرد , این کابل که به کابل خشک یا سخت نیز مشهور است ، قابلیت انعطاف پذیری ندارد و هادی بکار رفته در این نوع کابل ها از جنس فلز مس که رسانا است می باشد.

کابل های مفتولی /

کابل مفتول برای مقاصد مصرفی در صنعت و یا کابل کشی در داخل ساختمان ها می تواند مناسب باشد که استفاده از این نوع کابل ها در اماکن خشک ، آبدار و مکان هایی که بسته است و یا مرطوب می باشد ، کاربرد دارد.

ولتاژ سیم های مفتولی به دو دسته تقسیم می شوند :

سیم های مفتولی دارای ولتاژ نامی 500-300 ولت

سیم های مفتولی با ولتاژ نامی 750-450 ولت

هادی این نوع سیم ها با توجه به الزامات استاندارد ملی ، می توانند کلاس 1 یا 2 باشند.

تفاوت کابل افشان با کابل نیمه افشان

از نظر مقاومت

در کابل مفتولی مقاومت اهمی مقداری بیشتر از کابل افشان است , که زیادتر شدن مقاومت اهمی در کابل بخاطر طول کابل ، مقدار پیچ ها و تاب های زیاد تر کابل مفتولی می باشد.

از نظر انعطاف پذیری

کابل افشان انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کابل مفتولی دارد به دلیل اینکه نوع ساختارش به شکل رشته ای میباشد , به همین خاطر منعطف تر از نوع مفتولی می باشد.

از نظر میزان خوردگی

کابل مفتولی میزان خوردگی بیشتری دارد و نیرومندتر است.

از نظر قیمت

قیمت کابل مفتولی مناسب تر و ارزان تر از کابل افشان است.

قیمت کابل افشان

با توجه به تغییرات قیمت و نوسانات موجود در بازار مس ، لیست قیمت سیم و کابل سینا نوین  به صورت دوره ای درسایت شرکت سینا نوین به روز رسانی میشود

قیمت کابل افشان در سایزهای مختلف با توجه به نوع برند آن ها بیان می شود و تمامی سایز های کابل افشان استاندارد و دارای گواهینامه را می توانید به صورت قرقره ، متری یا حلقه (100 متر) با بهترین قیمت از این مجموعه سینا نوین  خریداری نمایید.

پس از استعلام قیمت محصول توسط شما ، کارشناسان فروش کابل سینا نوین ، قیمت و مشخصات محصول ، شرایط پرداخت ، زمان بارگیری و تحویل محصول و سایر جزئیات سفارش را در قالب پیش فاکتور به اطلاع شما می‌رسانند و پس از تایید پرداخت ، قیمت کرایه از سوی مشتری ، طبق زمان‌بندی اعلام شده نسبت به تحویل بار به آدرس و مشخصات دریافتی از مشتری، اقدام می‌کنند.

با توجه به نوسانات مس در بازار ، برای اطمینان از قیمت نهایی محصول ، با کارشناسان کابل سینا نوین تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]