همان طور که میدانید کابل از به هم تابیده شدن چند رشته سیم تشکیل می شود حال اگر این رشته های سیم تشکیل دهنده از مس باشند کابل مسی میشود و اگر از جنس آلومینیوم باشد کابل آلومینیومی می شود. اساسا کابل برق به سه بخش تقسیم می شود کابل افشان، کابل نیمه افشان و کابل مفتول. در صنعت سیم و کابل به کابل هایی که قابلیت انعطاف پذیری داشته باشند کابل افشان می گویند. به دلیل انعطاف پذیری که کابل افشان باید داشته باشد معمولا جنس هادی کابل افشان را از جنس مس انتخاب می کنند که هم رسانای بهتری نسبت به سایر فلز های رساناست و هم قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد. ولتاژاین کابل بین 300 تا 500 ولت است. از کابل افشان برای انتقال جریان الکتریکی در فاصله های کوتاه و بسیار کوتاه استفاده می کنند. از این کابل برای وسایل خانگی، آشپزخانه ، اداری و سایر مکان های مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه پیدایش این کابل

پیشینه طراحی و تولید کابل افشان به اواخر دهه 70 میلادی برمی گردد. زمانی که اولین کابل را تولید کردند درصدد آن بودند که یک کابل با روکش پلاستیکی تولید کنند اما چون در آن زمان پیشرفت تکنولوژی سرعت کمی داشت و این پروژه عملا قابل اجرا نبود. قبل از اینکه کابل هایی با روکش پلاستیکی تولید شوند روکش این کابل از یک نوع کائوچوی طبیعی به نام گوتاپرچا بود. در سال 1980 صنعت سیم و کابل وارد دنیای جدیدی در تولید کابل افشان شد. در این سال توانستند این نوع کابل را با مواد نفوذ ناپذیر روکش و عایق کنند.

کابل افشان گرد یا تخت ؟

اکثرا کابل افشان به صورت گرد طراحی می شود اما با وجود اینکه برای مصرف عمومی بسیار پرکاربرد است، نقطه ضعف هایی در ساختار آن وجود دارد. در طی گذشت سال ها از تولید این کابل به عنوان کابل عادی در صنعت شناخته می شود. از این کابل ها اکثرا در کارخانه های تولیدی اتوماتیک و عمومی و همچنین انرژی هایی که قابلیت نوسازی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. اما کابل افشان که به صورت تخت طراحی می شود امروزه بهترین جایگزین به جای کابل گرد است. این کابل راه حل مناسبی برای تامین برق و انتقال داده ها در دستگاه های طبی، نیمه هادی، و هواپیماهای غیر نظامی در مقایسه با سایر گزینه ها می باشد. کابل های تخت اصولا تمایلی به پیچیده شدن روی قرقره ندارند و بیشتر مورد توجه شرکت های تولید کننده جرثقیل های سقفی است.

نحوه سفارش کابل افشان از فروشگاه سیم و کابل سینا نوین

برای خرید کابل افشان باید پامترها و معیار های زیادی را در نظر داشته باشید. اول اینکه توجه کنید که وزن کابل اصلا معیار خوبی برای تشخیص کیفیت کابل نیست. دوم علاوه بر وزن، قیمت کابل افشان هم نمی توانید معیار خوبی برای اصالت کابل باشد چراکه فروشنده هایی هستند که با قیمت گذاری کابل اصل روی کابل تقلبی کابل تقلبی را به جای کابل اصل به مشتری می فروشند. همواره برای خرید این کابل باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید به دلیل اینکه اعتبار و سابقه فروشگاه همیشه می تواند معیار مناسبی برای خرید این کابل  باشد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید انواع سیم و کابل با کارشناسان فروشگاه سیم و کابل سینا نوین  تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]