کابل شیلددار چیست؟

در مدارات کنترلی باید از کابل های شیلدار استفاده شود. زیرا که در این نوع مدارات نویز و تداخل الکتریکی وجود دارد که این نوع نویزها می تواند بر روی سیگنال ها تاثیر بگذارد و موجب ایجاد خطا در سیگنال های دریافتی شود.

شیلد دارای کاربردهای مختلف و گوناگونی است که در هر کدام از انواع این کابل ها، کاربردها می تواند متفاوت باشد.

کابل شیلددار

شیلد استاتیک

شیلد استاتیک یک لایه پلی استر و یک آلومینیوم دارد. از این رو می تواند از ایجاد نویز در کابل های تابیده شده جلوگیری کند.

سیم شیلد

از سیم شیلد در کابل های کواکسیال برای اتصال استفاده می شود. سیم شیلد در موارد زیر نیز کاربرد دارد:

  • آنتن های رادیو
  • سیگنال های آنالوگ
  • سیگنال های دیجیتال
  • دستگاه های تست الکترونیکی
  • سیگنال های RF

از کابل شیلددار در چه مکان هایی استفاده می شود؟

به طور کلی در مکان هایی که نویز وجود داشته باشد باید از کابل شیلددار استفاده کرد. برای مثال دکل های مخابرات را می توان اشاره کرد.

از این جهت کابل شیلدار بیشتر در ساختمان های غیر مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا که در این نوع از ساختمان ها، معمولا نیازی به استفاده از کابل های شیلددار وجود ندارد.

کابل شیلددار برای چه هدف هایی به کار برده می شود؟ 

کابل شیلددار در تکنولوژی کاربرد دارد، برای نمونه شبکه کامپیوتری، سیستم های حفاظتی و امنیتی و کابل های انتقال تصویر. اما این کابل در برق رسانی نیز کاربرد دارد.

از جانب دیگر بخواهیم کاربردهای این کابل را مورد بررسی قرار دهیم، می توان گفت که کابل شیلددار دو کاربرد اساسی و کلی دارد که به شرح زیر است:

  • قطع RF
  • قطع میدان های الکترواستاتیک که موجب گرفتن نویز می شود

باید برای اتصالات شبکه های مخابراتی از سیم عادی استفاده نکرد و به جای آن از سیم شیلددار استفاده شود تا نویزها را بگیرد و بدین شکل تداخلی در ارتباطات ایجاد نشود و کارایی شبکه با افت مواجه نشود.

کابل شیلددار صوتی چیست؟

کابل شیلددار صوتی بسیار پرکاربرد است و همان طور که از نام آن مشخص است برای انتقال های موج های صوتی استفاده می شود.

این نوع از کابل ها، نویز و صداهای مزاحم و ناخواسته را هنگام جابجایی و انتقال امواج صوتی از بین می برند. کابل‌های شیلد دار صوتی دارای انواع مختلفی که شامل سه مورد زیر است:

کابل شیلد دار بافته

در این کابل ها، سیم هادی اصلی به وسیله رشته های مسی که در هم بافته شده است، پوشانده می شود. بدین شکل از سیم هادی محافظت می شود. این نوع از کابل ها دارای هزینه بالا و انعطاف پذیر پایین می باشند.

کابل شیلددار خدماتی

این مدل کابل دارای ساختاری شبیه به کابل بافته است. اما یک تفاوت های کوچکی را نیز در ساختار دارد که همین تفاوت ها موجب شده است تا از انعطاف پذیری بالاتر و در عین حال محافظت پذیری پایین تر نسبت به کابل بافته برخوردار باشد.

کابل شیلددار فویلی

این مدل از کابل ها دارای پوشش قوی تر نسبت به دو نوع قبل هستند. سبک تر بوده و دارای قیمت ارزان تری نیز می باشند.

خرید انواع کابل شیلددار

برای خرید این مدل از کابل ها که بسیار کاربردی و پر استفاده هستند؛ از شیوه ها و روشهای مختلفی می توان استفاده کرد و از مراکز فروش متعدد می تواند آنها را خریداری نمود.

اما اگر به دنبال خرید راحت و ارزان کابل شیلددار هستید، خرید آنلاین یک شیوه عالی خواهد بود. زیرا که در این روش می توان در مورد ویژگی های انواع کابل ها مطالعه کنید و همچنین می توانید قیمت ها را در فروشگاه های مختلف مورد بررسی قرار دهید و بهترین خرید انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]