سیم و کابل سیلیکونی چیست

سیم ها و کابل های زیادی توسط شرکت های مختلف تولید می شوند که هر کدام دارای روکش های خاص با جنس های مختلف هستند. در این میان یکی از پر فروش ترین این سیم ها، سیم و کابل سیلیکونی می باشند که از ویژگی های برتری نسبت به دیگر سیم ها برخوردار هستند و ما در این مقاله به معرفی این سیم ها و کابل ها می پردازیم.

انواع سیم ها و کابل های موجود در بازار دارای روکش هایی از جنس pvc  و سیلیکون می باشند که هر کدام دارای ویژگی های مختلفی هستند. در این میان استفاده از انواع سیم و کابل سیلیکونی در هر موقعیتی ایمن تر می باشد چون دارای مزیت های بیشتری است. انواع سیم ها و کابل های نسوز سیلیکونی دارای روکشی از عنصر سیلیسیم می باشند. این عنصر شیمیایی شباهت زیادی به فلز دارد و از مقاومت خوبی در برابر حرارت های بالا و زیر صفر درجه برخوردار است و بهترین عایق برای سیم ها و کابل های برق محسوب می شود. سیم ها و کابل های سیلیکونی در محدوده دمایی 60- تا 300+ درجه سانتی گراد از مقاومت خوبی برخوردار هستند و می توانند انعطاف پذیری بالایی داشته باشند.

کابل نسوز و کابل سیلیکونی

تولید کننده کابل نسوز و کابل سیلیکونی در ایران

مجموعه اگر کابل تولید کننده سیم و کابلهای سیلیکونی نسوز در ایران جزء اولین تولید کنندگان تخصصی سیم و کابل های نسوز سیلیکونی می باشد  که توانسته است با دستاوردهای فنی و علمی موفق خود در این عرصه پاسخگوی بخش عظیمی از نیاز های مصرف کنندگان این محصول باشد که قسمت چشمگیری از آنان در صنایع فولاد، انرژی اتمی، هواپیمایی، نفت پتروشیمی واگن سازی، مترو، راه آهن، دانشگاه ها لوازم خانگی، خودرو سازی و همینطور سیستم های اعلام و اطفاء حریق مورد استفاده قرار میگیرند.

این مهم بصورت قابل توجهی سهم واردات سیم و کابل نسوز سیلیکونی را پایین آورده و پیمانکاران را برآن داشته است تا از محصولات مرغوب ایرانی استفاده کنند .

لذا، سهم تلاش بی وقفه متخصصان ما بر به کارگیری دانش بازاریابی مدرن درحفظ ارتباط مستمرو هدفمند با قلب بازارهای داخلی و خارجی امروز بوده است تا خدماتی مفید ، ارزنده و منطبق با نیاز و فضای کسب و کار کشورمان ارائه کنیم و از این رهگذر شاهد پیشرفت و رونق روز افزون کسب و کارهای ایران عزیزمان در مقیاس بازارهای جهانی باشیم.

سیم و کابل نسوز سیلیکونی

ویژگی های انواع سیم و کابل سیلیکونی

یک سیم سیلیکونی می تواند دارای یک روکش و یا دو روکش باشد که روکش بالایی آن از سیلیکون می باشد. در این میان یک کابل سیلیکونی دارای چند رشته سیم است که دارای دو روکش می باشند و بعد از روکش داخلی که سیم ها را در هم تنیده است، روکش دومی از جنس سیلیکون می باشد. قابل ذکر است که عموما روکش داخلی سیم ها و کابل ها از فایبرگلاس می باشد.

مهم ترین دلیل پرفروش بودن انواع سیم ها و کابل های سیلیکونی مقاومت بالای آنها در برابر دماهای بسیار بالا می باشد. این سیم ها و کابل ها در بسیاری از کارخانه ها و صنایعی که دارای دستگاه هایی می باشند که برای کار کردن نیاز به حرارت های بالا دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. این کابل ها و سیم ها ضمن رساندن جریان برق به دستگاه ها از جان کارگران نیز حفاظت می کنند و احتمال ایجاد حریق و انتشار آن را به صفر می رسانند.

از ویژگی های این سیم ها می توان به مقاومت آنها در برابر شرایط جوی مختلف مانند مناطق مرطوب، خشک و کویری، ولتاژهای بالای جریان برق، نارسانایی بالا در برابر اجسام مختلف، رشد قارچ ها در آنها، کم دود بودن، غیر سمی بودن، قابلیت انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، استفاده طولانی مدت از آنها، عدم فرسایش، مواد شیمیایی، اسیدی، روغنی، نمکی و … اشاره کرد.

درست است که انواع سیم و کابل سیلیکونی آتش نمی گیرند، اما در صورت ایجاد حریق، آتش را منتقل نمی کنند و اجازه پخش آن به دیگر قسمت ها را هم نمی دهند. قابل ذکر است که این سیم ها دماهای بالای لحظه ای و مداوم مستقیم و غیر مستقیم را نیز به خوبی تحمل می کنند و آسیب نمی بینند.

گفتنی است که کابل نسوز از وزن کمی برخوردار می باشند و می توان به راحتی آنها را جا به جا کرد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار داد. اما باید به این مورد اشاره کرد که انواع سیم ها و کابل های سیلیکونی بازیافت نمی شوند و قیمت آنها نیز از سیم ها و کابل های pvc بالاتر می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]